تربیت جنسی کودک

?مطالعات نشان میدهد آموزش مناسب در سن مقتضی نه تنها باعث تشویق رفتار پرخطر نشده، بلکه کودکانی که از نظر جنسی به درستی آموزش دیده اند حتی در نوجوانی و جوانی هم فعالیت جنسی را به مراتب دیرتر شروع کرده اند، اما همانگونه که هر سنی محتوای آموزشی خاص خودش را دارد، در آموزش جنسی نیز لازم نیست برخی موارد به شکل زودرس برای کودکان توضیح داده شود.

?اطلاعاتی که درباره مسائل جنسی در اختیار کودک سه ساله قرار داده می شود، بسیار متفاوت با یک دختر ۱۳ ساله است. آگاهی ندادن و طفره رفتن از پاسخگویی به مسائل بلوغ و سوالات جنسی، به کنجکاویهای نوجوان تازه بالغ شده دامن می زند؛ بنابراین خانواده مهمترین موقعیتی است که باید اطلاعات لازم و کافی را به کودک یا نوجوان خود بدهد و آرام آرام به راهنمایی او بپردازد.اطلاعاتی که در اختیار یک نوجوان قرار می گیرد نباید کنجکاویهای او را تشدید کند.

?هرچه سن کودک بالاتر می رود، اثرگذاری دنیای اطراف و به ویژه دوستان بیشتر میشود. البته پدر و مادر باید بتوانند به درستی و با عبارات قابل فهم به سوالات کودک پاسخ دهند و اگر کودک در این خصوص نگرانیهایی داشت و نتوانست سر صحبت را باز کند، لازم است خودشان آغازکننده صحبت باشند.

?کودکان از سه تا شش سالگی متوجه تفاوتهای جنسیتی خود با جنس مخالف میشوند و با الگوبرداری از بزرگترها بازی میکنند، یعنی در قالب دکتر و مریض، دکتر و پرستار، عروس و داماد، بابا و مامان و… به معاینه و کاوش بدن یکدیگر میپردازنند
لازمست والدین دچار ترس و دلهره نشوند و کودک خودشان را تنبیه نکنند، زیرا انجام بازیهای جنسی در این سن تا حدودی طبیعی بوده و بدون منظور و فقط از روی کنجکاوی و بدون هیچگونه احساس جنسی انجام میشود اما بهتراست کودکان در فضای عمومی خانه بازی کنند و جلوی چشم والدین باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تربیت جنسی کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره و روانشناسی اردیبهشت تبریز با شماره 04133104634 تماس بگیرید.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست